خدمات ویپ راه اندازی ویپ
ویپ چیست؟

ویپ – VoIP چیست؟

همانطور که در صفحه اصلی پرشین ویپ گفته شد ، قصد داریم در این صفحه به کلیات سیستم ویپ بپردازیم.

کلمه ویپ – VoIP مخفف Voice over Internet Protocol یا انتقال صدا در بستر شبکه می باشد،راه اندازی چنین سیستمی برای اکثر شرکت ها و سازمان ها جذاب بوده و کمک بسیاری به افزایش کیفیت ارتباطات سازمانی و همچنین کاهش هزینه های سازمانی خواهد داشت و با استفاده از تکنولوژی ویپ باعث کسب رضایت بسیار زیاد مشتریان خود خواهید شد.

تعداد زیادی از شرکت ها با تماس های شهری ، بین المللی یا درون سازمانی سروکار دارند که دارای سیستم مدیریت مشتری هستند. سیستم های ویپ مبتنی بر شبکه است، یعنی میتوان از تمامی ظرفیت های شبکه استفاده کرد. از مزایای بسیار خوب سیستم های ویپ میتوان علاوه بر انتقال صوت، به انتقال تصویر و دیتا نیز اشاره کرد که به همین علت راه اندازی سرویس های ویپ دارای امکانات بسیار زیاد و جذابی میشود که موجب استقبال مدیران شرکت ها از تکنولوژی VoIP میشود.

سازمان‌ها و شرکت ها با دریافت خدمات ویپ میتوانند یک مرکز تماس ایجاد کنند و با یکپارچه‌سازی آن با نرم افزار CRM، بازدهی ارتباطات با مشتریان خود را به طور چشم‌گیری افزایش دهند. با پیاده سازی سیستم ویپ امکاناتی مثل صف تماس ، پاسخگویی خودکار، صندوق صوتی، نظرسنجی از مشتریان و ضبط مکالمات و گزارشات تماس و ده‌ها قابلیت دیگر می‌توانید به صورت کاملا حرفه‌ای ارتباط با مشتریان خود را مدیریت کنید و اقدام بسیار موثری برای کسب رضایت بیشتر مشتریان خود انجام داده باشید.

از ویژگی های سیستم های ویپ میتوان به ارتباطاتی بسیار ارزان قیمت ، باکیفیت و ایمن با کارمندان و مشتریان اشاره کرد.

سیستم ویپ VoIP چگونه کار می کند؟

سیستم های پیشرفته ویپ از طریق Codec  ها، صوت آنالوگ در مبدا تبدیل به کدهای فشرده دیجیتال شده و به شبکه انتقال پیدا می کند سپس در طرف مقابل، کدهای دیجیتال مجددا توسط کدک ها تبدیل به اصوات آنالوگ می شوند.

مزایا و ویژگی سیستم های VoIP چیست؟

در بخش زیر برخ مزایای سیستم ویپ را با هم بررسی می کنیم :

  • امکان استفاده در هر نقطه از دنیا

با استفاده از امکانات منحصر بفرد این مراکز تلفنی، همه کاربران، در هر مکانی که باشند تنها با اتصال به اینترنت و دسترسی به شبکه ی IP، در شبکه تلفنی سازمان در دسترس خواهند بود. به عبارت دیگر کاربران این سیستم می‌توانند از اداره، منزل، شعب دیگر سازمان و یا حتی در حال سفر، وارد این سیستم شده و از همه ی قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند.

  • راه اندازی سریع و مدیریت آسان

از طریق رابط گرافیکی تحت وب، به آسانی می توان در منوها و بخش های دسته بندی شده، تنظیمات سانترال ویپ را انجام داد.

  • امکان تلفیق با سانترال های سنتی

یکی از مهمترین مزایای مرکز تلفن آی پی، امکان ادغام آن با سیستم سانترال موجود می باشد. شرکت ها و سازمان ها جهت حفظ منابع و صرفه جویی در هزینه ها، قادر خواهند بود به آسانی، دستگاه سانترال خود را با مرکز تلفن IP ارتباط دهند.

  • قابلیت استفاده از تلفن نرم افزاری (SoftPhone)

مجموعه هایی که بودجه ی انقباضی دارند همچون کسب و کارهای نوپا و استارتاپی، به جای خرید سخت افزار تلفن، می توانند از سافتفون ها استفاده نمایند که تا حدودی تمام امکانات آی پی فون ها را در اختیار آن ها به صورت نرم افزاری و کاملا رایگان قرار می دهد.

  • انعطاف در توسعه

مهمترین ایراد سانترال های آنالوگ، محدودیت آن ها در توسعه و گسترش ظرفیت است. به طوری که جهت اضافه کردن چند خط شهری یا داخلی، با توجه به محدودیت تعداد اسلات ها در شاسی، نیاز به افزودن یک شاسی جدید می باشد. این مشکل در سانترال VoIP با استفاده از قابلیت ماژولار بودن و بکارگیری گیت وی ها، رفع گردیده و دیگر نیازی به تعویض دستگاه اصلی نمی باشد.

  • صرفه جویی در هزینه های نگهداری

با توجه به قدیمی و مستهلک بودن زیرساخت های سیستم تلفن سنتی، طبیعتاً حجم مشکلات پیش آمده و همچنین هزینه های جاری پشتیبانی، بسیار زیاد می باشد. اما در مرکز تلفن شبکه به دلیل کمترین تماس فیزیکی با زیرساخت، این مشکلات به کمترین میزان ممکن می رسد. بعلاوه جهت استفاده از تلفنخانه به کابل کشی مجزا نیازی نیست و از همان بستر شبکه استفاده می گردد.

  • قابلیت برقراری ارتباط همزمان چند نفر با هم و در واقع ایجاد یک کنفرانس
  • جابجائی ساده تر نیز یکی از مزایای استفاده از VoIP است. بطوریکه بعد از جابجائی، برای راه اندازی مجدد احتیاجی به سیم کشی های زمان بر و پرهزینه نیست و با راه اندازی سیستم شبکه و سرور ویپ، ارتباطات شما نیز برقرار می شود.
  • قابلیت استفاده از نرم افزار های تلفنی جدید
  • قابلیت اتصال چندین دفتر در نقاط مختلف به یک شماره تلفن

امکانات متنوع و کاربردی ویپ

– صندوق صوتی

– انتقال مکالمه

– کنفرانس صوتی وتصویری

– منوی صوتی گویا (IVR)

– قرائت خودکار متن برای مخاطبین

– ضبط خودکار مکالمات

– فکس روی بستر شبکه

– امکانات متنوع گزارش گیری از نحوه و میزان تماس‌ها در سیستم

– ارسال پیام

– امکان اتصال به سرویس دهندگان خارجی برای برقراری مکالمات خارجی از طریق اینترنت با هزینه‌ای اندک

– امکان یکپارچه سازی با سیستم های ثالث 

و بسیاری قابلیت دیگر …

انواع مدل ها در ویپ

  • نسخه ی ابری (Cloud PBX)

در مرکز تلفن کلود که مبتنی بر فناوری رایانش ابری است، به جای ذخیره ی داده ها بر روی کامپیوتر یا هر سخت افزار دیگر، کلیه ی اطلاعات بر روی بستر ابری نگهداری می شود. متقاضی به صورت آنلاین و با هزینه ای نسبتاً پایین، سرویس و ظرفیت موردنظر خود را انتخاب کرده و تا هر زمانی که به آن نیاز داشت، می تواند از آن استفاده نماید. این خدمات در سال های اخیر نزد عموم کاربران، محبوبیت زیادی کسب نموده است.

  • نرم افزاری

 با نصب نرم افزارهای مربوطه همچون نرم افزار های متن باز مانند استریسک بر روی سرور فیزیکی، می توان مرکز تلفن تحت شبکه راه اندازی نمود. امکانات پایه و اصلی این سیستم های تلفنی، معمولاً رایگان می باشد و در صورت نیاز به استفاده از قابلیت های تخصصی، می بایست ماژول های مربوطه را خریداری نمود.

  • سخت افزاری

– ظرفیت ثابت

این مراکز تلفن ویپ، ظرفیت مشخصی در تعداد کاربر، تماس همزمان، خط شهری و خط داخلی دارند و قابلیت ارتقاء در آن ها وجود ندارد.

– ماژولار

با انتخاب این مدل از سانترال های تحت شبکه کاربر می تواند بر اساس نیاز سازمان و مجموعه ی خود، هر تعداد از ماژول های موردنظر خود را تهیه و بر روی دستگاه PBX نصب نماید. به این ترتیب علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، در زمان نیاز به افزایش ظرفیت، تنها کافیست ماژول مربوطه با قیمتی اندک، تهیه و نصب گردد.

ماژول ها
ماژول های پرکاربرد و موردنیاز برای سانترال تحت شبکه به شرح زیر می باشد:
FXO: جهت اتصال خط تلفن شهری
FXS: جهت اتصال خط داخلی، تلفن آنالوگ، دستگاه فکس و ارتباط با سانترال سنتی
E1: جهت اتصال خطوط دیجیتال پرظرفیت
GSM/3G/4G: جهت اتصال سیم کارت جهت استفاده از آن ها به عنوان خطوط شهری در مکان هایی که قابلیت استفاده از کابل سیمی مخابراتی وجود ندارد.

* همچنین به جای استفاده از ماژول، می توان از گیتوی های مربوطه نیز استفاده نمود که معمولاً دارای ظرفیت و پایداری بیشتر نسبت به ماژول ها هستند.

پشتیبانی
پشتیبانی

مشاوره رایگانه

همین الان می‌توانید از مشاوره رایگان استفاده کنید و با متخصصین‌ شرکت پرشین ویپ تماس بگیرید و شرایط خودتان را با ما در میان بگذارید.
ما بهترین راه حل را به شما پیشنهاد خواهیم کرد که هم از لحاظ هزینه برای کسب و کار شما به صرفه باشه و هم بهترین کارایی را برای مجموعه شما داشته باشه.
شما برای مشاوره می‌توانید از طریق شماره تماس زیر با ما در ارتباط ارتباط باشید و در مورد کسب و کار خود از ما مشاور بگیرید.

نویسنده

adminvoip

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما